0
سبد خرید شما خالیست!
میتواند برای مشاهده محصولات بیشتر به صفحات زیر بروید
نقد و بررسی میکروفون بویا BY-M1

امروزه فعالیت در فضای مجازی از وبلاگ‌های نوشتاری به سمت وبلاگ‌های تصویری و تولید محتوای ویدیویی تغییر کرده است. در این فرایند، تولید صدای خوب و واضح اهمیتی دوچندان یافته و همتراز با کیفیت تصویر ارزیابی می‌شود. آسان‌ترین و کم‌هزینه‌ترین راه برای ضبط صدای حرفه‌ای استفاده از یک میکروفن یقه‌ای سیم‌دار است

میکروفون یقه‌ای بویا M1 یکی از بهترین میکروفون‌های معرفی شده در سال‌های اخیر است. از این میکروفون می‌توانید برای ضبط صدا با دوربین‌های DSLR و دوربین‌های فیلمبرداری یا با گوشی‌های هوشمند و تبلت‌ها استفاده کنید.

طراحی و ساختار میکروفون بویا M1

میکروفون بویا M1 از نوع میکروفون با سیم یقه‌ای بوده و می‌تواند اکثر نیازهای صدابرداری شما را با کیفیت مناسب برطرف سازد. میکروفون‌های یقه‌ای بدلیل نزدیکی کامل به دهان گوینده، می‌توانند صدا را بخوبی دریافت کرده در عین حال آزادی حرکت گوینده را محدود نکنند. اگرچه بیشترین آزادی حرکت در میکروفون‌ یقه‌ای بیسیم بویا حاصل می‌شود، اما میکروفون m1 با کابل بلند 6 متری خود محدودیت کمی در آزادی حرکت ایجاد می‌کند.

از نظر طراحی و ساختار، میکروفون بویا M1 دارای کپسول دریافت صدا از نوع خازنی (الکترت کاندنسر) با ساختار پلاستیکی بوده و دارای یک فوم کاهش صدای باد و یک گیره نصب فلزی است.

کیفیت گیره خیلی خوب بوده و در عین ظرافت می‌تواند با دندانه‌های خود براحتی بر روی لباس قرار گیرد.

کابل رابط میکروفون دارای ضخامت مناسب بوده و طول آن 6 متر است. با این طول می‌توانید به راحتی از منبع صدا فاصله گرفته و کادر دوربین یا گوشی را به خوبی تنظیم کنید.

درصورتی که طول کابل بیش از نیاز شما باشد می‌توانید آن را جمع کرده و با چسب ولکرو روی کابل، زیادی آن را مهار کنید.

بخش کنترلی میکروفون نیز دارای کلیپس نگه دارنده است و می توانید آن را بر روی لباس قرار دهید.

این کنترل کننده ساختار فلزی داشته و دارای محفظه‌ای برای قرار دادن یک باتری LR44 می‌باشد.

همچنین بر روی این کنترلر، سوئیچ انتخاب دوربین یا گوشی قرار داده شده است. هنگامی که این میکروفون را به دوربین وصل می‌کنید، باتری میکروفون وظیفه تأمین انرژی را برعهده دارد و در حالت اتصال به گوشی، باتری از مدار خارج می‌شود.

در انتهای کابل نیز فیش 3.5 میلیمتری طلایی رنگ قرار گرفته است. برای اتصال این میکروفون به گوشی‌های اپل یا به گوشی‌هایی با پورت USB-C، رابط‌هایی ساخته شده که می‌توانید از آن‌ها به سادگی استفاده کنید.

معایب و نقاط ضعف میکروفون بویا M1

یکی از موارد و نکات منفی این میکروفون، نداشتن نشانگر میزان باتری است.

این نکته بسیار مهم است زیرا هیچ کس دوست ندارد حین فیلمبرداری، میکروفون از کار بیافتد. درواقع برای کاهش قیمت تمام شده، برخی موارد ضروری در این میکروفون حذف شده‌اند.

عیب دیگر میکروفون بویا  دست و پا گیر بودن سیم بلند آن است که اجتناب ناپذیر است اما می‌توانید با استفاده از جمع‌کننده‌های سیم و چند گیره کار را کمی آسان‌تر کنید.

و مشکل سوم میکروفون نداشتن تنظیم کننده حساسیت است. در واقع شما هیچ راهی برای تنظیم حساسیت میکروفون ندارید تا صدای کمتری از محیط بگیرید یا صدای سوژه‌ در حال حرف زدن را بیشتر دریافت کنید.

ویژگی‌های میکروفون بویا M1

میکروفون یقه‌ای بویا M1 از نوع چندجهتی یا Omni-Directional بوده و صدا را از جهات مختلف بطور یکسان دریافت می‌کند.

بنابراین، لازم است هنگام ضبط به منابع صوتی غیر اصلی مجاور نیز توجه داشته باشید و تا حد ممکن از آن‌ها فاصله بگیرید. به عنوان مثال، هنگام ضبط صدا در یک اطاق بهتر است وسایل تولید نویز مانند سیستم تهویه خاموش باشد. کیفیت ضبط صدا در این میکروفون، عالی نیست اما برای تهیه ویدیوهای آموزشی و لایو‌های اینستاگرامی بسیار مناسب است.

حجم صدای تولید شده با این میکروفون در حد متوسط قرار دارد. معمولاً توصیه می‌شود از اپلیکیشن‌ها و نرم‌افزارهای مدیریت صدا برای کنترل حجم صدا و کاهش نویز استفاده کنید.

آیا میکروفون بویا ام 1 ارزش خرید دارد؟

مسلماً میکروفون یقه‌ای بویا ام 1 بهترین میکروفون یقه‌ای موجود در بازار نیست، اما اگر نسبت هزینه و کارایی را درنظر بگیریم شاید بهترین انتخاب باشد. بویا ام ۱ در دسته میکروفون‌های اقتصادی قرار می‌گیرد پس اگر قرار است آن را با بقیه مقایسه کنید باید با میکروفون‌های هم قیمتش مقایسه کنید نه میکروفون‌های حرفه‌ای.

با این میکروفون می‌توانید صدابرداری را هم با دوربین و هم با گوشی هوشمند براحتی انجام داده و از نتیجه کار در اکثر موارد راضی باشید