0
سبد خرید شما خالیست!
میتواند برای مشاهده محصولات بیشتر به صفحات زیر بروید
برای شروع عکاسی چه دوربینی مناسب است؟

یکی از مهمترین سوالاتی که به محض ورود به دنیای عکاسی برای بسیاری از افراد پیش می آید بهترین دوربین برای شروع عکاسی است

    برای شروع عکاسی چه دوربینی مناسب است؟

یکی از مهمترین سوالاتی که به محض ورود به دنیای عکاسی برای بسیاری از افراد پیش می آید بهترین دوربین برای شروع عکاسی است. یک دوربین عکاسی با ویژگی های خیلی خوب و تکنولوژی بسیار پیشرفته برای کسی که کارکردن با دوربین عکاسی را بلد نیست هیچ جذابیتی ندارد.

خیلی از ما زمانی متوجه می شویم به عکاسی علاقه داریم که سعی میکینم با گوشی هوشمندمان عکسهای مختلفی از سوژه های جذاب بگیریم ولی عکس های ما با تمام ویژگی ای مثبتی که دارند کیفیت لازم رو ندارند. برای اینکه عکس های با کیفیت تر و زیباتری بگیریم به سراغ خرید دوربین عکاسی می رویم. اما چه دوربین عکاسی مناسب کار ماست؟ برای شروع عکاسی حرفه ای از دوربین های نیکون استفاده کنیم یا کانن؟

یکی دیگر از مسایلی که عکاسان تازه کار با آن مواجه می شوند این است که دوربین عکاسی را از کجا بخریم؟ چه تضمینی وجود دارد که دوربین آکبند و سالم خریداری کنیم؟ کدام فروشگاه بهترین قیمت را دارد؟ همه ما موقع خرید لوازم الکترونیکی به دنبال جنس با کیفت و اصل با پایین ترین قیمت بازار هستیم. حال اگر شناخت کافی نسبت به آن وسیله الکترونیکی نداشته باشیم اضطراب ما برای اینکه واقعا موفق به خرید جنس اصل با قیمت مناسب می شویم یا نه، بیشتر می شود.

فروشگاه سایو یکی از بهترین و باسابقه ترین فروشگاه های وارد کننده دوربین عکاسی کانن و نیکون  است که همه دوربین ها با گارانتی 36 ماه ایده ال برای شما عرضه میکند.

قبل از هر چیزی در خرید دوربین عکاسی باید در نظر داشته باشید که این دوربین را برای چه منظوری می خواهید خریداری کنید اگر می خواهید یک دوربین داشته باشید که با آن عکس ها و فیلم های خانوادگی بگیرید دوربین های کامپکت  یا خانگی مثل دوربین PowerShot SX740 پیشنهاد ما برای شما است اما اگر قصد دارید که دوربینی بخرید که به صورت حرفه ای تر با آن عکاسی کنید باید به سراغ دوربین های DSLR یا دوربین های بدون آینه بروید. شرکت های مختلفی همچون کانن، نیکون، سونی، پانوسونیک، سامسونگ و … دوربین های مورد نیاز بازار را تولید می کنند که از این بین دوربین های کنون و نیکون در ایران بازار داغ تری دارند و معمولا انتخاب بین این دو برند برای عکاسان آماتور یا تازه کارهستند، سخت تر است.

این که برای شروع عکاسی از دوربین canon استفاده کنید یا Nikon، یا اینکه چه بودجه ای برای خرید در نظر بگیرید، اصلا مهم نیست چون شما با خرید اولین دوربین عکاسی خود در واقع اصول عکاسی را یاد خواهید گرفت و چه بسا اگر در شروع کار به سراغ دوربین های حرفه ای بروید دچار سردرگمی بیشتری شوید با این حال اگر توان مالی خرید دوربین حرفه ای DSLR را دارید می توانید عکاسی را با این دوربین ها هم شروع کنید و به مرورحرفه ای تر شوید هرچند که راه سخت تری نسبت به کسانی که با دوربین های مبتدی یا آماتور برای شروع عکاسی و یادگیری این حرفه استفاده می کنند، در پیش دارید.

دوربین‌های DSLR سطح مبتدی این شرایط را برای شما فراهم میکنند تا با شاخصه‌های مختلف عکاسی آشنا شده و بعد از مدتی آشنایی با عکاسی، زمینه ای که بیشتر به آن علاقه مندید مثل عکاسی پرتره، عکاسی طبیعت و … را انتخاب کرده و با خرید تجهیزات جدید و جایگزین به صورت حرفه ای عکاسی کنید. قبل از هر چیزی بزارید به این سوال پاسخ دهیم که...

دوربین DSLR چیست؟ تفاوت بین دوربین DSLR با دوربین کامپکت یا خانگی و دوربین بدون آینه چیست؟

عبارت DSLR دی اس ال آر مخفف digital single lens reflex بوده به این معنی که نوری که از طریق دهانه لنز وارد دوربین می شود از طریق منشور و آینه‌های موجود در بدنه دوربین به سمت منظره‌یاب هدایت می شود و تصویر را ثبت می کند. دوربین های DSLR در واقع دوربین هایی هستند که لنز آنها از دوربین جدا شده و برای عکاسی های مختلف می توان از لنز های گوناگون استفاده کرد. دی اس ال ار ها در واقع مکانیزم دوربین های SLR را داشته با این تفاوت که به جای فیلم از سنسور الکترونیکی استفاده می کند. این دوربین ها سنگین تر و پیشرفته تر از دوربین های compact یا خانگی هستند و از طرفی عکس های بسیار با کیفیت تری در شرایط نوری مختلف ارائه می دهد.

اما تفاوت دوربین های DSRL با دوربین بدون آینه در نوع کارکرد است در دوربین های Mirrorless  نوری که از لنز عبور می‌کند مستقیا به سنسور تصویر میرسد و در واقع نور به منظره یاب اپتیکی ( optical viewfinder ( OVF )) منعکس نمی‌شود .در این دوربین ها به دلیل نداشتن سیستم آینه و منظره‌یاب اپتیکی، دوربین‌های بدون آینه در مقایسه با دوربین‌های DSLR ساده‌تر، سبک‌تر و کوچک‌تر هستند.اما از دوربین های کامپکت سنگین تر هستند.در این بین دوربین های compact اولین سطح کیفی عکس را ارائه می دهند و دوربین های CSC یا بدون آینه  بالاترین سطح کیفیت را دارند. البته باید دوربین های بدون آینه را با رقیب DSLR سطح خود مقایسه کنید.

اما چرا این همه تفاوت قیمت در بین دوربین های DSLR مشاهده می شود؟ مسائل مختلفی به روی قیمت دوربین دیجیتال تاثییر می گذارند اما یکی از مهمترین این مسائل ابعاد حسگر یا سنسور دوربین است که هرچه بزرگتر باشد عکس های با کیفت تری می گیرد و قطعا قیمت بالاتری نیز خواهد داشت.

معمولا برای عکاسی کردن حرفه ای از دوربین های DSLR استفاده می شود  علت این موضوع هم چیزی نیست جز طیف گسترده لنزهایی که دوربین های دی اس ال ار در اختیار کاربران قرار می دهد تا بتوانید هر سبک عکسی را که می خواهید با دوربین خود بگیرید. هرچند که دوربین های CSC نیز لنز های مختلفی دارند اما از آنجایی که دسترسی به این لنزها کمی دشوار تر است و قیمت بالاتری دارند دوربین های دی اس ال آر مورد پسند تر هستند. البته پیش بینی شده به زودی دوربین های بدون آینه در سراسر دنیا جایگاه دوربین های DSLR را می گیرن